Iedere dag (on)zichtbaar

Je opent je social media om een bericht te posten.

Je hebt namelijk van een van de grote marketinggoeroes geleerd dat je iedere dag iets moet delen om je zichtbaarheid te vergroten. Zij plaatsen altijd een foto van zichzelf (met hun kop in beeld) en hebben dan een inspirerende tekst.

Je probeert het ook op die manier te doen, maar het voelt alsof je je eigen identiteit aan het verliezen bent.

Je scrolt wat door je tijdlijn heen en de moed zakt je langzaam in de schoenen.

  • Zie je wel, anderen doen het beter dan ik
  • Ik wil niet zo hysterisch en schreeuwerig doen
  • Wie zit er op mijn verhaal te wachten?

Uiteindelijk doe je maar niets.

Of je post toch iets.

Iets wat die goeroe je heeft gezegd dat je moet doen, want voor hen werkt dat.

Dit voelt niet natuurlijk. Je hebt het idee dat je jezelf moet overschreeuwen en dat je volledig buiten jezelf gaat.

Met als gevolg een rot gevoel. En nog steeds weinig respons.

Want tja, je kunt jezelf wel iedere dag laten zien. Als dat iedere dag een trucje is en we zien niet echt JOU, dan voelt jouw doelgroep dat ook. Dan kun je beter minder berichten maken, maar wel berichten waarin je jouw echte JIJ laat zien!

Hoe zou het zijn wanneer je jouw content deelt op een manier die bij jou en ook jouw klanten past?

Je opent je social media om een bericht te posten.

Je bekijkt je tijdlijn en er verschijnt een grote glimlach op jouw gezicht.

Je herkent de collega’s die het allemaal op dezelfde manier doen.

Jij weet wel beter, want jij hebt je eigen manier gevonden.

Jouw manier met waardevolle content, zonder dat je je als Kim Kardashian voordoet.

Je weet makkelijk iedere dag content te maken, maar je weet inmiddels ook dat je niet iedere dag je kop hoeft te laten zien.

Jouw berichten zijn zo sterk dat je bedrijf ook wel doorgaat als je een dag of meerdere dagen even niets van je laat horen.

En op de dagen dat je wel iets laat horen, levert dat nieuwe likes, volgers, aanmeldingen en klanten op.

Het is mogelijk. Ook voor jou.

En ik leer het je dolgraag!

Wil je weten hoe? Mail me, gewoon nu meteen even: info@deschitterendeondernemer.nl.

 

Reacties

reacties