Waarom dit mijn eerste investering is

Ik was vergeten hoeveel binnenwerk er nodig is om een bedrijf te starten. Of in ieder geval, hoeveel binnenwerk IK nodig heb om een bedrijf op te starten.

5 jaar geleden heb ik er ruim 9 maanden over gedaan om van start tot websitelancering te komen. Ik nam uitgebreid de tijd, want ik wilde het graag in 1x goed neerzetten. Ik hoor de goeroes nu al “start before you’re ready!” roepen, maar ik heb daar niet zoveel mee. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niet gewacht totdat alles ‘perfect’ was (anders was ik nu nog op perfectie aan het wachten). Alleen hou ik er van als al mijn introverte, interne processen zich eerst mogen afspelen. Dat het in mij mag rijpen voordat het zichtbaar wordt.

Ook nu merk ik dat er heel veel moet rijpen. Al weken heb ik het gevoel dat ik niks uitvoer, wat compleet onwaar is natuurlijk.

  • Er zijn testimonials opgehaald bij eerdere bruidsparen
  • Ik heb een interview gehouden met mijn ideale klant
  • De bedrijfsnaam is gekozen. Jihoeeeeeeee!
  • De domeinnaam voor de site geclaimd
  • Marktonderzoek is gedaan.

En nu ben ik eindelijk met iets zichtbaars bezig!

Het is nog niet mijn website of mijn social media.

Nope, het is mijn toga.

Ik laat mijn toga speciaal ontwerpen. Ieeeeeee! Zo, zo, zo tof!

En geloof mij als ik zeg dat dit een hele investering is. En dan heb ik nog geen huwelijk als ondernemer gesloten he.

Kijk, hier komt mijn heilige overtuiging in beeld. Als je het doet, doe het dan goed.

Mijn toga is mijn visitekaartje en deze luistert nogal nauw. Mijn toga moet onderstrepen wat ik daar sta te doen. En omdat ik geen doorsnee trouwambtenaar wil zijn is een doorsnee toga out of the question.

De ceremonies die ik doe worden omschreven als sprookjesachtig (echt heel handig om eerst testimonials te vragen, ze geven je zoveel info). Tegelijkertijd wil ik dat tijdens de ceremonie de aandacht gaat naar het bruidspaar, niet naar mij. Dus voor wie het zich afvroeg, het wordt geen rode toga.

Kwaliteit staat voorop. Ook bij mijn toga. Juist bij mijn toga.

Deze toga vertelt namelijk een deel van mijn verhaal.

Staat op alle foto’s.

Helpt bruidsparen om voor mij te kiezen.

Daar mag ik dus best wat geld en tijd in investeren. Ja, ook tijd. Want de maakster woont aan de andere kant van het land. Dus het is 2 uur heen en 2 uur terug voor een afspraak van een uurtje. 4 passessie, reken maar uit.

Maar ik doe het met liefde.

Waarom ik dit met je deel, vraag je je misschien af.

Nou, omdat ik wil dat je nadenkt waar jouw investering in zou moeten zitten.

Ik heb het niet gestopt in visitekaartjes of nog een opleiding.

Toen ik besloot video’s te maken had ik voor mezelf meteen duidelijk dat ik wilde dat deze kwalitatief hoog waren. Niet alleen mijn inhoud, maar ook de manier van opname. Vanaf het eerste moment werkte ik samen met De Videovakvrouw. Een investering voordat de eerste video ook maar gedeeld was en voordat er klanten kwamen via die video’s.

Zo zal het nu ook weer met die toga zijn.

Ik mag meteen op het niveau instappen waar ik thuis hoor met een outfit om daarbij te matchen!

Nu heeft niet iedereen een ‘werktenue’ zoals een toga, maar toch weet ik zeker dat er iets is waar je in zou willen investeren. Wat jouw kwaliteit mag onderstrepen of wat je meteen op het juiste niveau brengt.

Wat is dat?

2 huwelijken en mijn investering is weer terugverdiend. En ik weet dat deze huwelijken veel sneller op mij afkomen als ik mijn mooie toga op foto’s draag en op mijn website zet.

Soms is het dichterbij dan je denkt.

PS: A.s. donderdag is passessie 2. Dan krijg ik de katoenen versie van mijn toga aan en kiezen we de stoffen. Keep you posted!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reacties

reacties